torsdag, april 12, 2007

Påsk och Vegby och sjuk matte...

Det har varit påsk. Då åkte vi till våran "mormor" i Söderto och åt ägg och sprang lösa på fältet. Moster Lillil, Jeroen och pyttelille Elliot var där också. Han har redan fattat att han ska släppa ner mat på golvet till oss - bra jobbat, grabben är grymt lättlärd ju!! Hans pappa blir jätteupprörd när vi äter på samma kex och när vi slickar på Elliots sked osv, han fattar nog inte hur nyttigt och BRA det är att umgås på nääära håll med mej och Pussel, och att lite skit faktiskt bara rensar magen :-)

Och sen har jag varit bortlämnad. Jag fick bo hos Jessica och Epson. Det är KUL där!! Jag fick träffa den store brune Cosmo också. För min matte åkte till Småland UTAN mig, för hon skulle DÖMA på Vegby Challenge Cup, en lagtävling som min uppfödare har hittat på. Matte sa att det var jättekul. Hur kan det vara det, utan mig?? Nä, nästa år vill jag också vara med!! Mina söner var med där - både Sinus och Mio! De var rätt så duktiga, i alla fall ibland. Men våran kompis Bobby, han blev minsann Bästa Nybörjarhund OCH så var han med i det vinnande laget - hoppas han inte blir FÖR mallig nu bara... nåja, vi kan nog plocka ner honom på jorden igen :-)

Idag är min matte litta dållig... hon orkade inte vara på jobbet så länge, ligger på soffan med ont i huvudet och hostar och fräser mest hela tiden... Det var nog inte bra för henne och Pussel att åka till Bromölla och hämta döda fåglar igår kväll... Pussel var jättenöjd när hon kom hem, för hon hade fått gå med ut och träna lite med bröderna Flip och Flop. Och Pussel hävdade att hon varit JÄTTEDUKTIG. F-n tro´t....

Hoppas jag får lite glass sen, det är bra och lättätet för sjuka mattar....

1 kommentar:

Susanne sa...

Tack själv för senast! Det är väl klart att vi ska starta nästa år. Hoppas att jaktprovet gick bra i helgen. Vi ses snart igen!

Susanne