söndag, april 15, 2007

Söndag i Saxtorp

Och idag trodde jag ju att min matta matte skulle sova länge, men nej då! Tidigt upp och iväg, Pussel och jag fick följa med till Saxtorp. Det ska vara ett jaktprov till om två veckor. Undras om jag får vara med DÄR då *funderar*?? Vi tränade lite och mattarna och hussen pratade och planerade och tänkte och funderade. Och så fikade vi förstås! Och vi fick bullar som inte människorna orkade!!!

Det var mest dom ”små” hundarna som fick göra saker tyvärr, alltså Lipton och Bobby och Mio och Pusssel. Och även på denna träning så lyckades Någon sätta en dummy i ett träd. Och det var INTE min matte den här gången heller :-)) Skönt, för jag får skämmas för hennes kastande för det mesta faktiskt...
Jag och Ducken och Melker och Charlie örlade mest runt och var ivägen… fast vi fick göra några långa roliga markeringar också! Och sen fick vi bada, och simma till ön! För Bobbys husse kunde kasta ända till ön! Oftast i alla fall… Fast jag tycker det är kuligare med apportkastare… Jag VILL HA en egen Bumper Boy!!!!

På eftermiddagen sov min tråkiga trötta matte lite igen…. Och sen fick vi kvällspromenad i Bokskogen tillsammans med grabbarna!! Fast vi fick inte bada i gyttjehålen… Dumma människor!!!! Har dom inte hört talas om hur nyttigt det är med lerinpackningar?! Pussel fick gå i koppel hela rundan för matte orkade inte tjata på henne hela tiden. Jag däremot uppförde mig (nästan) exemplariskt och var sååå duktig :-)

Inga kommentarer: