lördag, april 01, 2006

Träning!

I morse packade vi ihop oss i bilen och körde iväg, ända till Sösdala! Pussel fick också följa med, men bara som sällskap. Idag var det dags för gemensamhetsträning, och jag fick följa med under förutsättning att jag lovade att INTE veva på svansen och bjuda ut mig till några pojkar... Jajaja...
Där träffade både matte och jag flera kompisar, Melker var med och ett helt gäng av flattarna som var med på kursen förra helgen, Selma & Effie som jag brukar träffa när jag apporterar på höstarna och så några nya också. Först fick vi gå lite lydnad, och då trampade matte mig på tassen så jag SKREK! För säkerhets skull så lydde jag riktigt bra då, man vet ju aldrig vad som kan hända mer...

Sen blev vi indelade i två grupper, jag var med Stina och Tom och vi fick hämta markeringar som kastades på olika sätt och springa på dirigeringar och linjetag. Matte fick skäll för att hon var OTYDLIG och ja det är klart, HUR ska jag kunna lyda när hon står och viftar med armarna sådär?! En gång blev hon arg på mig också. Det var när jag inte lyssnade alls nästan, för det luktade så gott i skogen... Sen fick vi fika fast inte jag, då blev jag inlåst i bilen och så fick PUSSEL komma ut, tillsammans med lille söte svarte Bobby. Matte hade svårt att gå med Pussel och Bobby i koppel och bära två stolar (varför skulle hon ha två?!) och ryggsäck och matsäcken så det kom en snäll en och hjälpte henne. Sen fick vi träna lite till. Då gjorde vi lååånga markeringar, det var KUL! Sen kastade Tom upp en dummy så den fastnade i ett träd. Sen skulle vi åka hem.

Fast innan vi åkte hem fick Pussel komma ut en liten stund tillsammans med två jämnåriga som också fått sitta i bilen hela dagen och bara vänta, och jag blev faktiskt lite stolt över henne!! Hon apporterade, höll fast och gjorde fina avlämningar (så matte nästan tappade hakan, för det GÖR inte Pussel egentligen) och fick söka och gjorde det jättebra!! Som vanligt hade mattarna och hussarna inte räknat dummysarna som dom slängde ut, och viss förvirring uppstod innan vi kunde åka hem.

Sen var matte och jag jättetrötta och sov på soffan hela kvällen :-)

Inga kommentarer: