onsdag, april 12, 2006

Long time no see...

...ja det har varit myyycket senaste tiden så jag har inte hunnit skriva nånting alls!! Och jag har fått lite hmmm... kommentarer om detta så det är väl bara att skärpa sig lite tror jag :-)) Så nu uppdaterar jag lite bakåt vad som har hänt på sistone:

Vi har varit ute och tränat lite då och då, i söndags t ex fick jag följa med till Trolleholm med min polare Melker, hans husse Håkan och vår gemensamma gula kompis Toya och hennes matte Ansa - vi gjorde roliga markeringar på ett kalhygge och några svåra dirigeringar, fast på den sista såg matte inte mig riktigt - hon är ju så kortbent, det räckte inte med att hon stod på en stubbe inte... Så det blev inte riktigt precis jättebra, eller hur man ska säga. Fast jag hittade den!! Till slut alltså. Trots att det regnade och matte nästan gick ner sig i ett dike. Men vi såg en tussilago!!!

På kvällen så åkte Pussel, jag och matte till Saxtorp och träffade Mio & Caroline, och ungdomarna fick träna i snålblåsten. De var riktigt duktiga, särskilt Mio. Och JAG fick komma ut också!! Jag fick göra några långa (fast ganska lätta) dirigeringar med störningsmarkering, och jag var SÅÅÅ duktig sa matte. Tur det, efter förmiddagens misslyckade osynlighetsdirigering... Sen körde vi till Center Syd och matte köpte en termos och några tulpaner!

Och i tisdags var Pussel på äventyr! Pussel ska nämligen börja på unghundskurs, och det var första gången i tisdags. De hade inte fått göra så mycket, mattarna och hussarna hade mest pratat och sen hade de fått göra lite lydnadsövningar. Pussel hade varit rätt så duktig, sa hon, det var inget svårt egentligen fast hon hade tittat lite på de andra deltagarna och en traktor som körde förbi och nån som lekte i skogen och då var det svårt att koncentrera sig sa Pussel...

Inga kommentarer: