fredag, april 14, 2006

Träning träning träning!!

Idag kom det hit MASSOR av andra hundar - fast det är fredag så jobbar inte människorna, det var söndag sa dom fast det är ju fredag???!!? - och så gick vi ner i hästhagen allihopa - några var labradårar precis som jag och Pussel och andra var såna där långhåriga och då heter dom flat coated tror jag. En golden var det också, stilig kille den!! Vi fick apportera både Pussel och jag (ja alla dom andra också förstås!) både på längden och tvären och Håkan sköt med apportkastaren och det tyckte Pussel var fantastiskt roligt!! Sen grillade människorna korv fast jag fick ingen, och sen fick vi apportera lite till och göra lååånga dirigeringar och leta efter tennisbollar bland alla boklöven. Det tyckte de långhåriga var SVÅRT fast Melker och jag har ju gjort det förr, så vi tyckte inte det var så svårt, bara kul. Fast vi hittade inte den sista bollen. Det gjorde inte människorna heller...

När vi hade tränat JÄTTELÄNGE och haft jättetrevligt så gick vi hem. Sen åkte matte, jag, Pussel och Sally till våran "mormor" på landet i Söderto och så släppte matte av oss där och sen körde hon igen. Hon skulle äta påskmiddag med alla människorna som hade tränat, sa hon. Vi gillar våran "mormor" och det är jättekul att vara i Söderto för där är getter och hönor och ankor och får och en KATT (den skrämde vi så den blev rent matt, fast då blev "mormor" lite arg...) och jag fick sova i sängen och äta god mat.

Inga kommentarer: