måndag, november 08, 2010

Lördag

Lördagen startade tidigt med avfärd till Sveriges sydkust där jag var provledare för ett A-prov i elitklass! Eller rättare sagt - jag var provledare, steward, markör, apportör och alltiallo. Samtidigt :-) Tur man är kvinna och har simultankapacitet hihi! Men det ska jag ALDRIG vara fler gånger. Möjligtvis kan jag vara steward igen. Eller provledare kanske tom. Men BARA det då...

Den ROSA fungerade alldeles utmärkt och var till stor nytta i kontakten med jaktledare & skyttegänget. Den gjorde dessutom succé även bland de tävlande med sin fina ROSA färg :-)

Vinnare med CERT blev Lena Bratsberg-Karlsson med Searover Kits Day - Day fick bl a en fin apport över bäcken och en anka som vingad slog ner vid kanten till salixen på andra sidan, för att därifrån vandra iväg en bra bit. Duktig Day!! Tvåa med CK blev Anders Carlsson med Garronpoint Mole /Trolle.
Trea med ett förstapris blev Annalena Andersson och Skybar Attention på sin första a-provsstart, och fyra med förstapris Karin Thunander med Streamlights Fancy Choice.

Rent organisatoriskt fanns det en del att önska tycker jag - men jag tror också vi har lärt oss en hel del av dagen. Det gäller bl a att prioritera, och ta snabba beslut samt att ha en bättre genomtänkt plan från första början! Det var en jakt med mycket fågel i luften, och vi hade helt klart haft behov av ett par apportörer till, och vi hade då kunnat vara väldigt tydliga med vem som apporterar var, och vilka apporter som tillhör provet. Men som sagt, man lär sig av sina misstag.

Keela och Pussel var ute och hjälpte till att städa efter ett par såtar, och de var om inte helt nöjda så i alla fall en liten aning :-)

På hemvägen fick Pussel hoppa av när vi passerade familjen Gydenius, eftersom andra uppdrag väntade Keela och mig på söndagen...

1 kommentar:

Ingela sa...

Hallå!!! Jag vill veta hur det gick i söndags??? / Nyfiken