tisdag, januari 01, 2008

Årets sista jakt på årets näst sista dag...

Lite sorgligt faktiskt. Fast det är några jakter kvar i januari, så helt slut är det inte. Än.
Pusslet var ute en stund på morgonen, men sen fick hon mest sitta i bilen. Och det var förstås lika kul som vanligt att vara på fasanjakt. På ett ställe fick jag och Ducken inte vara med hos skyttarna, utan vi fick gå iväg och stå uppe på vallen och hålla koll på skammade fåglar som flög lååångt ut ur skogen... En fasan flög över ängen, över ån och dog på kyrkogården. Den hämtade Ducken, fast hans matte trodde inte att han skulle kunna göra det för det var så himla långt bort! Mattar är lite mesiga ibland. Så Ducken tog Eget Initiativ.

Det var en kalasfin dag, allt gick jättebra och det fanns massor av fasaner, många fler än människorna trodde!! Så det blev en riktigt kul jaktdag :-)

Efter jakten fick vi ligga i bilen en stund medans människorna var inne hos Toyas matte och åt tårta. Men jag sov i min gröna pyjamas så det gjorde inget.

Sen åkte vi hem till Melker och Bobbys hus. Det brukar vara kul, men.... Melker, Bobby och jag var tvungna att BADA. Jag gillar inte att bada inomhus. Vi luktade äckligt, sa människorna, därför var det nödvändigt. Sen luktade vi Nivea For Men Sport istället för skit. Jaja.
Sen fick vi mat. Då var det jättesent på kvällen, snacka om kvällsmat! Och SEN började människorna laga mat till sig, och till kalaset dom skulle till dagen efter. Det tog flera timmar.

Melker och jag sov i soffan - vi fick inte sova i Melkers säng för vi var blöta, fräckt va?!

Inga kommentarer: