fredag, januari 18, 2008

Allra sista jakten....

... var jag på idag. Pussel också. På två nya ställen, fast det ena har jag varit på förr men inte det andra. Tyvärr så sköt dom inte så himla bra precis, så på tredje såten fångade jag själv en fasantupp (den var inte träffad, men jag tyckte nog den såg lite klen ut...), och på fjärde såten så tog jag Eget Initiativ - när jakten blåstes av så sprang jag tillbaka in i det stora buskaget. Jag sprang rätt långt bort längs ån, och där fanns både fasaner och änder!! När jag kom på att det kanske var bäst att springa tillbaka till matte så stod hon ensam kvar där vid bron...

Matte var rätt arg kan jag säga. Jo Tee och hennes matte var också kvar eftersom vi åkte i deras bil. Och Wilmas husse också, han var snäll mot mattarna och stannade kvar för att inte mattarna skulle köra vilse när de skulle till Golfrestaurangen och äta lunch. Jag fick ingen lunch... fast jag hade sprungit jättejättemycket.

Pussel hade varit lite busig på förmiddagen, hon kunde inte gå fot t ex, och hon kunde inte hålla fast fasanerna utan släppte dom på marken. Så matte var lite irriterad där och försökte sälja henne till Wilmas husse Urban för 100:-. Han var först lite tveksam, men sa det var ok om han fick en säck hundmat också. Skönt tyckte jag, så kunde jag ju få bli ensam labrador i huset igen.

Men sen hände det nåt HEMSKT. Matte sålde mig OCKSÅ till Urban. Det var faktiskt så illa så hon sa att han skulle få mig PÅ KÖPET liksom. Jag fick gå fot hela eftermiddagen. Hämtade bara en enda fågel... Det var förskräckligt. Dessutom var det lerigt och regnigt och det gjorde ju kanske inte min matte på bättre humör precis.

Lyckligtvis så när det kom till kritan så vågade inte Urban ta hem två extra labradårar till sin fru. Man kan inte bara sådär dubblera hundinnehavet utan att ha förhandlat om det först liksom. Så vi fick följa med matte hem. Pust! Det KUNDE ha slutat illa det där...

När jag kom hem och skulle hoppa ur bilen så hade jag lite ont i benet. Det gick dock över efter lite mat (snacka om att vara hungrig, fick ingen lunch ju!!) och ett par timmar under täcket i mattes säng...

2 kommentarer:

Wilma sa...

jag har pratat med matte nu och hon sa att det var okej. så nu kan vi hjälpas åt att driva Urban till vansinne.=P jacky tycker inte att det är en sådan bra ide så hon ska flytta till lillmattes säng. så du kan ärva hennes korg bra va?

Annika och labradårarna sa...

Njae alltså... hallå jag vill inte flytta!!!!
HJÄÄÄLLLPP!!! Matte är du??? Säg att jag inte måste flytta...

Snälla, skicka iväg Pusslet men låt mej stanna....

/Minus Finus *orolig*