torsdag, augusti 23, 2007

Ääääääntligen!!

... så är vi tillbaka ute i cyberspace :-)

Jag har gjort så många saker i sen jag skrev sist att jag knappt kommer ihåg allt... så det får bli en snabbgenomgång här på lite av allt som har hänt.

Pussel har varit på kennelträff hos Carmal´s men jag fick inte följa med så det skiter jag i att berätta om.

Jag har varit i Småland! Igen, alltså. Fast först åkte vi och hälsade på Bobbys pappa Göran och syrran Ellen. Deras husse hade laddat min favoritleksak - Bumper Boy. TVÅ STYCKEN!! Sen hade han TRE apportkastare i väskan också, samtidigt. Jädrans vad fräckt!! Jag och Bobby fick apportera med Göran och Råbert och Ellen i hagen, det var jättekul! Jag gjorde jättemånga markeringar jättbra. Dirigeringarna var lite besvärligare sa matte. Tyckte inte jag. Men hon är ju lite petig förstås... När människorna ätit mat och pratat jättelänge så gick vi skogspromenad. Sån skog vill jag också ha...

Det här är Bobby. Han tyckte också Bumper Boy var en kul grej! Hörredu husse - Bobby VILL HA en sån i julklapp!!




Syrran Ellen. Ungefär lika fina apportgrepp har dom, syskonen :-)






Bobby med pappa Göran




Sen åkte Bobby och jag och människorna till Lilla Hotellet i Gränna. Där träffade vi Fritte från Stockholm. Han hade också fått en ny bil!! Vi bodde i ett rum som var mest lila och hade KATTER på påslakanen *ryser*. Jag sov lite dåligt på natten, för matte kunde inte sova. Jag tycker att mattar som inte kan sova ordentligt faktiskt ska sova på golvet. Det tycker Bobby också.

På morgonen steg vi upp tidigt och åkte iväg till SKOGEN. Där träffade vi massor av andra hundar, en del hade jag träffat innan men några var nya. Sen blev det TÄVLING. Fast jag var inte riktigt i form. Fick några taskiga markeringar först, knappt lönt att springa på dom tyckte jag. Sen skulle matte dirigera mig. Det gick inte så bra. Jag fattade inte riktigt. Och det blev bara fel.... Matte var riktigt orolig för att jag var sjuk, hon kände inte igen mig sa hon. Bobby fick sitta i bilen hela tiden, så han var inte så glad. Fritte var jätteglad för han fick vara med ända till slutet - grattis till förstapriset :-)

Sen åkte vi hem och vilade. Men två dagar senare åkte vi hem till Harry & co i Nymölla. Det var jag och Pussel och Dacke och Bobby och Mio och Jumjum. Och våra människor. Först var det dom små, Mio och Pussel och Bobby och Trolle. Sen var det vi andra, inkl Kita. Matte hade tänkt att jag bara skulle få göra en lätt markering, för att göra nåt kul efter fredagens katastrofövning. Fast jag var SUPERPIGG och JÄTTETAGGAD så jag fick göra lite mer. Det var KUL! Sen fick dom små träna igen. Orättvist. Sen pratade människorna jättelänge och åt mat och äpplekaka och sånt. Jag fick inget, jag fick sitta i HUNDGÅRDEN. Fruktansvärt var det!!

Inga kommentarer: