söndag, november 16, 2008

Jodå, jag lever.

Fast det har hänt sådär ungefär tusen miljoner saker sen jag skrev sist. Massor av apportering förstås. En eftermiddag fick jag följa med till Slottet vid Ån, fast min matte var inte med. Nä hon och Dvärgen åkte till Limmerhult på Dvärgträff. Hur nu det kan vara kuligare än jakt, det fattar då inte jag inte.
Så jag fick åka dit med Bobby och Bobbys husse! Mio, Jumjum och deras matte var där också. Det var SKITKUL!! Fast... Bobbys husse tyckte inte det var lika kul. I början på jakten skickade han mig bakåt på en skammad anka, och jag letade och letade och letade och letade och letade och plötsligt (tja, dom säger det tog nån timme, men det tror jag då rakt inte?!) så kom jag fram på andra sidan ån och då simmade jag tillbaka och lämnade jag av ankan till Mios matte. Och sen försvann jag igen. När jag dök upp igen så satte människan KOPPEL på mig. Och sen var jakten slut. Men då var Bobbys husse ute och letade efter mig... Äh, jag ARBETADE ju bara med VIKTIGA saker ju! Skammade ankor ÄR viktiga, eller hur??


Jag har varit på fasanjakt också tillsammans med Bobby, utan matte. Fasaner är bara såååå roliga!! Fast när matte hämtade mig på kvällen så hade jag alldeles ont i benet. Bobbys husse sa att jag sprang väldigt mycket. Så mycket får jag inte springa när jag är med matte. Tyärr.

I söndags nr vi var på jakt på Slottet vid havet, så fick jag bara vara med ute på eftermiddagen. Bara för att jag hade lite ont i benet??? Den jädrans Pusselhunden fick ta över MITT arbete. Jaja, det gick väl rätt bra. Förutom att Bobby försvann i mossen. Så våra människor fick stanna kvar och leta efter honom. Men matte hittade honom och satte koppel på. Så vi kom lite försent till sista dammen. Typiskt va?!

Inga kommentarer: