fredag, september 29, 2006

Ut i skogen ska vi gå...

Idag struntade min matte i att åka till jobbet, och hon och jag åkte på apportering istället!
Det var spännande och jätteroligt - som det ju brukar vara - och vi träffade nya och gamla kompisar och så plockade vi kantareller. Och jag fångade en anka som bara dök hela tiden!

Och sen kom mina kompisar Melker och Bobby förbi och hälsade på en stund, så det blev en massa bus i trädgården! Fast alltså, de hade också varit på jakt så Melker och jag gick in och la oss för vi var lite trötta och orkade inte vara med. De andra två svarta busade HELA TIDEN och gulingarna skällde och var lite odrägliga. Chippie var på besök hos oss, och matte var helt slut efter några timmar med en blind och en döv gammal guling... och ingen av dem ville vara instängda i hundgården inte!

Inga kommentarer: