onsdag, januari 20, 2010

Tolv eller tretton, fast vem bryr sig?!


Min matte är tidvis synnerligen förvirrad. Våran Peggy, goldentanten alltså, fyller 12 år i maj. Fast det gör hon inte längre. För nu ska hon plötsligt fylla TRETTON år i maj?!

Matte fick plocka fram stamtavlan och kontrollera. 97-05-02, det blir faktiskt 13 år. Och inte 12 som matte säger till alla människor.

Alltså fyllde Peggy inte heller 11 i våras, utan hon fyllde faktiskt 12 då. Och inte 11 som matte sagt till alla människor.

Hmmm.... då ÄR det kanske inte så konstigt trots allt att goldentanten inte hör så värst mycket och är lite knickig i benen....

Men JAG, jag håller minnsann reda på att JAG fyller snart 10 år. Då vill jag ha kalas och bjuda alla mina vänner på tårta!! Eller fast nä, dom kan få kex så tar jag tårtan :-)

Inga kommentarer: