torsdag, mars 05, 2009

Favorit i repris och läskig rök

Idag hämtade matte oss på lunchen, och så fick vi sitta i bilen hela eftermiddagen. Peggy fick åka med sin Genarpsfamilj hem från mattes jobb, och jag och Dvärgen (Pussel tränar fortfarande agility) fick åka till Plantskolan idag också! Matte såg vildsvinsspår och blev lite nervös. Vi sprang och hade kul och fick leta tennisboll bland granarna. Jag hittade bollen mycket fortare än Keela. Ha!
Sen åkte vi till Skrylle där vi fick sitta i bilen medans matte var inne och lekte bland apparaterna, och sen åkte vi till våran mormor i stan. Fast hon var inte hemma?! Matte vattnade blommorna och kollade posten. Sen skulle matte handla. Och körde in till den stora affären i närheten av våran mormor. Men där rök det lite, och jag började nysa så matte fick flytta bilen. Det var en bil som brann och det var läskig rök och man fick inte gå in i affären och sen kom brandbilen och tutade och då åkte vi hem istället. Utan att handla.

När vi kom hem fick jag kvällsmat. Det är lite tomt när det bara är jag och Dvärgen hemma. Fast gott om plats i min säng förstås. Undras vad som är på g... för nåt är det säkert....

Inga kommentarer: