fredag, oktober 31, 2008

Dvärgen och Råttan

Idag var det tackjakt nr 2 på Slottet i Skogen. Fast inga slipsar och kjolar den här gången. Ånä sa matte. Fast hon släpade på kameran hela dagen. Ankor är jättejättekul dom också. Det blir oftast fler ankor än fasaner, så jag gillar andjakter precis lika mycket som fasanjakter. Det som var extra kul var att JAG fick följa med själv!! Pusslet var hos Emma i Lund och Keela satt i bilen.

Idag fick jag stå på SVÅRA ställen! Och apportera MÅNGA. Gissa om jag gillar duktiga skyttar :-) När vi i rasande fart hade avverkat alla dammarna, så åt människorna lunch på gästis, och for sen snabbt iväg till det andra Slottet.

När vi var färdiga släppte människorna ut valparna, och de var förstås rent oregerliga båda två och rusade runt hela gårdsplanen liksom. Inte som jag, som lugnt och sansat stod och väntade på att människorna skulle prata färdigt! Plötsligt säger den Snälle TraktorChefen att "de har hittat en råtta!" Jovisst, där kommer Keela med en RÅTTA i munnen. Och inte vilken råtta som helst. Utan en ÄCKLIG sunkig, rutten, illaluktande råtta. Matte höll på att dö... Hur får man en Dvärg att släppa en dyrgrip utan att behöva TA i eländet?! Matte knep dvärgen över nosen på nåt vis så hon släppte Råttan. Då höll matte på att dö en gång till för det stank förskräckligt.

Jaja, det är ju det jag har sagt - Dvärgar ÄR ett otyg. JAG hade ju minsann ALDRIG kunnat göra nåt sånt, inte jag inte...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, du Minus Finus... Du gör aldrig något!? ;)

Vet bara inte om H håller med efter dagens äventyr ;)

I morgon har du ytterliggare en slyngel att morra på.. Ses då!

Annika och labradårarna sa...

Jag?! Skulle JAG?! Nänädu, nu pratar du i nattmössan!! Eller alltså.... du menar.... ja men.... njae jaså nämen DET var väl ingenting, jag hade ju VIktigt Uppdrag att jaga skammade ankor ju?!?!!!!

Anonym sa...

Japp jag håller med men min dvärg äter upp dom, råttorna alltså!! Urk!!// Ellen solstråle