fredag, oktober 10, 2008

Hårt arbete och duktiga ungar!

Senaste veckorna har varit alldeles FULL av arbete! Apportering både på våra vanliga ställen och på ett nytt - och det var kul, vi fick stå på kvällen vid ån och det började skymma och jag och Pusslet hämtade och hämtade och hämtade... Jag hade dykardräkten på mig så jag blev bara lite kall. Pusslet hämtade sånt som trillade plask i vattnet, medans jag mest fick göra svårare grejor. Som att leta upp små skammade krickor (japp, jag hittade dom!) och simma till ön och leta där efter flera stycken, och leta i vassen, och springa lååångt bort och leta. När vi var färdiga var det alldeles mörkt. Tur att matte hade ficklampan med...

En dag var vi på Slottet vid Havet. Det regnade och stormade och regnade och regnade och stormade nåt alldeles förfärligt. Precis hela dagen! Labradårgrabbarna var också med, deras husse tyckte i och för sig att det var kul att ha blivit inringda men... Han gillar inte regn och storm. Jag frös och tyckte inte det var så kul faktiskt på slutet. Allt var såå blött och kallt!! Det var nog första gången som jag tyckte det var helt ok att matte tog BARA Pussel på sista såten och jag kunde sitta kvar i bilen...

Mio har varit ute och apporterat flera gånger nu - han är jätteduktig! Ibland tar han Egna Initiativ (jaja, han är ju min son...) men för det mesta gör han som hans matte säger!
Och Fanny som bor i Småland har startat i öppenklass på jaktprov!! Och var jätteduktig :-) Fast på slutet var det ett släpspår, och det hade de aldrig tränat på så det blev visst lite fel, så priset blev till slut en 3:a, men domaren hade berömt Fanny!! Duktig Fanny :-) Husse har fått blodad tand och anmält till ett prov till... och tills dess ska de träna släpspår...!

Inga kommentarer: