onsdag, oktober 29, 2008

En liten uppdatering


Oooops, nu har det gått sådär lång tid igen!! Vi har varit på massor av apportering, och däremellan har matte jobbat rätt mycket. Dvärgen har haft kursavslutning, och har tillsammans med Dobby och Faxe haft lite träning för att inte glömma bort vad dom lärde sig på kursen. Dvärgen säger att det går bra, men f-n tro´t....

Jag fick vara med på tackjakt häromveckan - det var KUL! Solen sken och matte hade ju ingen bössa så hon fick skjuta lite med den stora kameran istället. Alla mattarna hade kjol och alla hussarna hade slips :-)





Efter jakten fick jag och Faxe åka till Dobby och Epson och bo där, för människorna skulle åka till Danmark. De bodde i en liten stuga och tittade på Nordiska Mästerskapet i regn och blåst... Men JAG skulle ju varit med ju. De hade jagat hare och fasaner och alla människorna hade gått och gått och gått hela dagen. Jag gillar harar. Och fasaner. Till slut vann en duktig finsk hund.

Och en dag var vi i Råå och höststädade. Keela och jag fick följa med. Och skrämde slag på Sofia 2,5 år. Hon är nämligen rädd för grannens svarta valp som bits. Men JAG bits väl inte?! Fast jag är svart menar jag?? Jag biter faktiskt bara såna där uppkäftiga hanhundsslynglar som bara ska fjäska och nosa. Och odrägliga vorsteh-unghundar. Ja och så den där flatten som stack in huvudet genom MITT staket. Men dom FÖRTJÄNADE det liksom.

En kväll kom Den Hemska Tant Eva hem till oss. Helt utan förvarning, annars hade jag gått ut på promenad. Hon STICKS. Jag försökte gömma mig i sovrummet och hoppades dom skulle glömma bort mig bland alla valpar och annat löst drägg som skulle stickas. Men det hjälpte inte. Det var HEMSKT.

Inga kommentarer: