onsdag, september 10, 2008

Jag apporterar och apporterar.....

... och apporterar och apporterar.... Det är massor av ankor ÖVERALLT! Och det är jättejättekul!! Ibland är Pussel med också. Men som härom lördagen, när vi var på vårat "vanliga" ställe, så fick JAG göra dom viktiga uppgifterna och Pusslet fick komma ut när vi var på dom små pölarna på åkern, så hon fick inte göra så mycket hehe!! Däremot JAG... Vi var i en kul damm den dagen, den där stora platta grunda dammen med korna - ojoj vad jag jobbade!! Var så inne i mitt arbete efter en skammad anka som bara dök och hade sig, att jag kom lite för långt från matte. Plötsligt var jag på andra sidan dammen, och där stod Mios matte som tvingade mig att gå upp ur vattnet och gå FOT med henne. Blä. Sen var vi i Parken också, det är kul där vid ån. Jag brukar patrullera åkanten längs stenmuren efteråt, och matte kunde dirigera mig långt bort in under bron och jag hittade flera stycken där :-)

Dagen efter var matte, jag och Pussel på det där stället nere vid havet. Det var samma sak där - jag fick jobba på de VIKTIGA ställena och Pusslet tog hand om de mindre viktiga. Där det inte blir så mycket att apportera. Eller ingenting alls ibland, hehe... Fast där hände nåt FÖRFÄRLIGT. Vi var vid den stora dammen där man inte får trilla ner i forsen, och det blev mycket att göra. Jag och Bobby stod på ena sidan och hade fullt upp hela tiden. När det började ta slut så sökte jag mig förstås vidare, och matte den tönten trodde jag hade gått åt HÖGER när jag - naturligtvis - hade gått åt VÄNSTER (det är där man kommer till de stora vassarna...). Så matte gick åt höger, tillbaka till de andra. Men där var inte jag (nä för jag jagade ju skammade ankor i vassen ju!). Och ingen hade sett mig heller. Till slut gick det ut på radion att Bus´s husse hade hittat en hund, och det var nog jag. Den dumma matten jag har - jag gick ju tillbaka till MIN skytt (fast han var inte kvar) där matte och jag stod ju, men där var ju ingen, och då kom Bus´s husse förbi och satte KOPPEL på mig för jag stod där och såg förvirrad ut sa han. Gjorde jag inte alls. Min matte hade RYMT ju!!!

Sen åkte vi hem.

Inga kommentarer: