söndag, februari 04, 2007

Nymölla-träning!

Idag har vi varit hos Anders & Mirjam & Ebba och haft heldagsträning! Fast... heldagsträning och heldagsträning... JAG fick minsann mest sitta i bilen!! *muttrar surt*.
Först fick Pussel & Lipton & Bobby & Trolle & Dacke & Toshi träna markeringar. Det var lite svååårt sa dom, att koncentrera sig och göra det bra och inte springa för stort.
Sen fick jag & Melker & Ducken & Enya & Gibli gå på linje i skogen, medan Mirjam & Caroline & Per kastade dummisar och sköt med startpistol - åååhh vad jag tycker sånt är KUL!!! Det blev svåra markeringar i skogen, som ibland fick bli dirigeringar istället. Och så fick vi hoppa staket. Fast jag fick inte hoppa staket för min matte. De andra hoppade och hoppade, och det var rätt svårt sa dom. Ja inte att hoppa förstås, men att fatta ATT man skulle hoppa...

Även di små fick testa att hoppa över staketet (där det var lite lägre, mesigt va!!) och lära sig att man hoppar tillbaka på samma ställe. Det tycker inte jag. Jag tycker man ska leta upp ett BRA ställe istället. Det är mycket enklare, fast matte säger att det är FEL, man FÅR inte springa runt och leta efter "bra ställen"...

Sen fick de små träna på linjetag, och de fick göra JÄTTELÅNGA linjetag. Bobby & Pussel var alldeles jättenöjda och sa att de hade aldrig sprungit så långt förr. Säkert 150 meter sa Bobbys husse. Pussels var aningen kortare, men det var nog ändå tre ggr så långt som hon någonsin har gjort :-) Sen grillade människorna korv och pratade jättemycket. Då sov jag i bilen. I min pyjamas...

När vi kom hem åt vi pizza. Vi fick mattes kanter och lite till för hon orkade inte allt.

Inga kommentarer: