lördag, juli 15, 2006

Utflykt till Blekinge

Idag fick jag gå upp jättejättetidigt, matte snodde runt och gjorde mackor och packade väskor med mat och annat och så försvann Sally i trädgården och då kan jag säga att matte var ARG. Nåväl, vi kom iväg, några minuter försenade, när Sally äntligen återfanns långt nere bland hallonsnåren (fattar inte hur hon kan försvinna men det gör hon faktiskt...) och efter lååång tid kom vi fram. Fast jag sov mest i bilen. Då var vi i Karlskrona, och det ligger jättelångt borta tror jag. Där var det många hundar och mattar och hussar. Sen började det roliga och då fattade jag att det var ett working test - det smällde och pangades överallt och vi fick börja på en station som låg vid en å och då skulle vi först simma över ån och apportera vid en kanot i näckrosor, och sen simma precis dit matte pekade och leta upp en dummy till. Jag var ganska duktig där faktiskt!! Ja sen var det en station med bara markering på land (det gick bra!) och en station hos Farbror HåkanR med markering och närsök där jag strulade lite på närsöket... Hittade bl a ett sorkhål :-)
Och så en station med två dirigeringar över en stenmur hos Tant Åsa, där första gick bra och andra inte fullt så bra... Men jag stannade i alla fall på stoppsignal!!!

Sen gick vi och badade i ån. Sen fick vi vänta och vänta och vänta, och då låg vi under ett träd i skuggan och slumrade. Sen badade vi en gång till och sen var det sök. Sök är kul! Jag hittade fyra dummisar och matte var ganska nöjd. Förvillade mig iväg bakom en buske lite utanför sökområdet och där gick en mycket onödig minut tyckte matte (det var ju tidspress också, det visste ju inte jag ju!!). Men de återstående minutrarna sökte jag som jag brukar - det är jätteskoj!!

Tyvärr tog batteriet i mattes kamera slut. Och det redan på morgonen, på första stationen... Men Stefan har som vanligt tagit fina bilder och de kan du hitta här, på www.ssrksodra.se och ännu fler bilder hittar du på http://druttendesign.se/bildsidor/wt060715.php?s=1

Jag kom förresten trea. Vann gjorde min halvbror Enzo och tvåa kom min halvbrorson Melker!

Sen åkte vi hem.

Inga kommentarer: