onsdag, mars 22, 2006

Ska man tro på stjärnorna?!

Idag har jag läst mitt horoskop.
"Du vill satsa på en romantisk onsdag men det kan dyka upp praktiska förhinder. Stor risk för förseningar nu."
Hmmm. Skuggan är ju nybliven farsa så han är väl inget att ha just nu, och Melker bor så långt borta. Får kanske ge mig ut på byn och spana... "Praktiska förhinder"?! Jo det kan man väl säga... Då måste jag ju hoppa över staketet och då blir matte bara så himla arg.


Om Pussel säger stjärnorna att "Din onsdag blir romantisk, kreativ och i grund och botten ganska stillsam. Du gör saker i ditt eget tempo."
Stillsam??? Ojoj dom stjärnorna har inte sett Pussel röra sig. Eget tempo, jomenvisst. Då går det FORT!! Och vaddådå, hon är alldeles för ung för att bry sig om romantik. Kreativ är hon ju dock faktiskt. I ett väldigt hastigt tempo...

Peggy och Sally är båda oxar: "Onsdagen handlar mycket om kultur, du mår bra om du kryddar tillvaron med musik, dans, konst eller litteratur."
Ooops. Hoppas verkligen att matte har stängt ordentligt till vardagsrummet - så att Sally INTE går in och kryddar tillvaron med en mumsig bok eller en cd-skiva, hon är rätt duktig på det nämligen...

Jag vet inte om jag tror på det där med horoskop faktiskt....

Inga kommentarer: