söndag, mars 26, 2006

Jag har varit på kurs!

Och det var jättekul!! Fast lite jobbigt också... Fick inte göra riktigt som jag ville själv faktiskt. Men vi fick göra många roliga saker!!

Det började egentligen redan i torsdags, när matte for runt som ett jehu och packade väskor, och tvättade, och pratade i telefon, och plockade fram stövlar och kängor och regnställ och extra jacka och extra byxor och ännu mer kläder, och packade ännu mer. Och i fredags kom Saga och hennes matte och hämtade mig, Pussel och matte och alla 38 väskorna och så körde vi! Lyckligtvis släppte vi av Pusslet på vägen, tänk så jobbigt att släpa på henne hela helgen...

Sen åkte vi bil LÄNGE och sen packade våra mattar in alla deras väskor och kassar och påsar in i ett litet rum, där vi skulle bo tillsammans. Sen försvann mattarna och vi blev lämnade ensamma. Och väntade... och väntade... Inget kul alls faktiskt. Sen sov vi i det där lilla rummet. Det var jättevarmt. När Sagas matte äntligen kom på att öppna fönstret, så kunde vi sova ett par timmar eller så.

Men SEN SÅ började det!! Efter frukost och promenad så satt vi i bilen kl 8.15 lördag morgon!! Och åkte ut i skogen tillsammans med en som hette Anna-Lena och hon hade massor av dummiesar med sig... Ojoj, sen hände det grejor kan ni tro! Det var förvisso bara såna där svarta långhåriga Saga-hundar (såna där ni vet som alltid är hel-lyckliga och lite flamsiga) men vi hade kul ihop i alla fall faktiskt :-)

Jag har massor att berätta egentligen. Men vi har precis kommit hem och jag är JÄTTETRÖTT. Nu ligger matte och jag och vilar i soffan, och jag får skriva mer en annan dag.... ....snark....

Inga kommentarer: