lördag, mars 11, 2006

Jeepsafari med korvgrillning - och en pinsam avslutning

Idag har vi varit på jeepsafari på Trolleholm - det ni, det var riktigt häftigt!! Fast vi fick ställa mattes bil ute vid den plogade vägen. Annars hade det inte blivit mycket safari, det kan jag lova... Pussel och jag fick åka med våra polare Melker och lille söte svarte Bobby. Sen träffade vi Snygge Skuggan och Tjocka Caddie och Busiga Tee och Gamle Dundee och Häftiga Tiger också! Och deras husse hade HAGELBÖSSAN med sig.
Pussel och Tee fick gå ut först, och hämta några markeringar. Det gick bra sa mattarna. Sen var det vår tur. Jag var jätteduktig på att markera (det ska vara SVÅRT, annars är det ingen sport liksom!!), och jag lyssnade på matte när hon visslade och gjorde rätt snygga stopp, och några helt ok höger/vänster. Tror faktiskt att jag var allra duktigast för en gångs skull faktiskt *skryt skryt*.

Kallt som 17 var det. Men skit samma, bara man springer fort så kvittar det. Och det gjorde vi alla. Ja inte Bobby förstås. Han springer inte så fort alls faktiskt, så hans husse fick bära honom emellanåt. En gång höll han på att rulla ner i diket för det kom en hel flock svarta labradårar och sprang över honom. Men det gjorde inget sa han, och var lika glad i alla fall och tuggade i sig ännu ett torrt löv.



Sen grillade mattarna och hussarna KORV. Men tror ni jag fick nån?! Nänä... Sen blev det jeepsafari i lössnö på avancerad nivå :-) Vi hämtade en massa frön i en jättehink, och körde vidare ut i naturen! Hej och hå, på vägar som ingen hade kört på tror jag, än gled vi hit och än dit. Men fyrhjulsdrift i lössnö är rätt bra. Dom där fröna skulle rådjuren och grisarna ha.

Medans människorna var ute med fröna, så var jag tvungen att kolla resterna från grillningen. Blev liksom tagen på bar gärning - med metallställningen till engångsgrillen runt halsen... LÄTT pinsamt kan jag säga. Jag fick ju inte bort den ju!! Och inte ens en enda liten korvuschling hade de lämnat i skräppåsen...

Inga kommentarer: