torsdag, september 03, 2009

Ny månad

Hej på er - nu är det en helt ny månad som heter september. Det är en bra månad, för alla roliga andjakter börjar liksom i slutet av augusti och sen är det jättejättemycket änder överallt i september och matte måste vara ledig från jobbet minst en dag i veckan för att jag ska kunna åka på såna där roliga andjakter!! Mattes chef sa att jamen det är självklart att matte ska ha semester och skrev glatt på hennes semesteransökningar. Fast kan den där chefen verkligen ha godkänt fyradagarsvecka i drygt två månader?!?!

Dvärgen har fått vara med på jakt flera gånger tyvärr. Förra hösten satt hon ju i bilen tillsammans med sin kompis Faxe på alla jakterna, fick på sin höjd komma ut och kissa på lunchen. Men nu!! Keela har varit ute flera gånger, och så har JAG fått sitta i bilen istället!! Rent chockerande hemskt faktiskt. Fast det beror mest på att jag har varit hos doktorn, och hon stack mej i benet och det var jättehemskt och sen så hoppade jag ner från bordet men då blev matte arg så jag fick hoppa upp igen. Sen såg jag en katt genom fönstret. Och sen fick jag massor av frolic av den snälla sköterskan. Jag var väldigt fin och frisk och välmusklad och jämnt musklad och i otroligt gott skick för att vara nio år sa dom! För att inte tala om hur fantastiskt SNYGG dom tyckte jag var :-) Matte hummade mest och sa att jag faktiskt inte alls var riktigt frisk... Och det visade sig att jag hade fått tillbaka den där dumma fästingsjukan... så nu får jag medicin. Fast eftersom jag inte är så särskilt sjuk så fick jag vara med på jakterna i alla fall, sa veterinären. Fast jag får inte överanstränga mig...

Inga kommentarer: