söndag, februari 01, 2009

En alldeles vanlig söndag

...var det väl kanske inte idag. Först fick vi vara ensamma hemma. Skittrist. Bara Dvärgen och Pussel fick följa med matte och sitta i bilen och vänta när hon var på möte. När matte kom hem låg adventsljusstaken på golvet, tillsammans med blomkrukorna. Matte var inte glad. Den lyste fortfarande, men var lite sned liksom. Jag säger inte vem som var ansvarig. Men det är ju ändå FEBRUARI så den ska väl ändå bort liksom?!

Sen fick vi springa på Revingefältet! Vi gick en rejäl promenad. Jag fick gå i koppel. Kräääk. Sen skulle matte åka och hälsa på sin kompis Charlotte. Hon bor på andra sidan byn liksom och har massor av gula Peggy-hundar. Det går en låång brant backe upp till hennes hus. Matte tog sats med FUF´en och - kom en knapp tredjedel upp i backen. Att det hade snöat under eftermiddagen tänkte hon liksom inte riktigt på. Jaja sa matte när det tog stopp i backen, det är väl bara att sakta rulla tillbaka ner. Kan säga att det var det INTE. För det var HALT. Så vi rullade bakåt, men rullade liksom in i sidan av backen. Och sen satt vi fast... Och kom varken framåt eller bakåt. Mattes kompis Charlotte fick komma ner och putta. Till slut kom vi loss. Matte var lite rädd att hela eländet skulle välta, men det gick bra.

Sen fick vi sitta i bilen, tryggt parkerad nedanför backen, och vänta medans matte halkade uppför den långa backen och fick te inne i den varma stugan. Keela fick följa med och leka med en jämnårig guling. Orättvist.

När vi kom hem fick vi mat. Jag äter rätt snabbt, för jag får ju nästan ingen mat, bara åtta torra kulor typ. Min son Mio som bor hos oss nu, han äter som en kratta. Har massor kvar i skålen, och sen står han bara bredvid!! Idag gick Mio från matskålen, och då gick jag dit. Då sa han att jag inte fick ta den, men då blev jag arg på honom. Matte blev jättearg och sa att man FÅR INTE slåss! Särskilt inte med sina egna ungar. Ja men lämnar man sin mat så gör man ju!! När matte handgripligen hade delat på oss så kastade jag mig över matskålen. Lite ont i benet fick jag på köpet liksom. Grrrrr.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm, så nu har jag säger inte vem, suttit på fönster brädan igen ;) Hmm det med grindar har nog blivit en kul grej...

Jadu, mat o kungen hör inte ihop ;( Hoppas inte skadan blev värre, han brukar inte slås fast så brukar man ju inte stjäla mat heller ;)

Kram vi ses i eftermiddag