fredag, november 21, 2008

Besök hos Lasertanten

Häromkvällen var jag hos Lasertanten Camilla. Jag hade ju lite ont i benet, och Tant Camilla kan fixa sånt. Hon hittade en sträckning i en liten muskel ovanför armbågen, ungefär motsvarande triceps hos tvåbeningar. Det är en liten muskel som ligger inbäddad bakom två andra större muskler, men den går ända upp och fäster i nacken.

Tant Camilla är snäll. En hel timme låg jag i hennes knä på filten på golvet, och först klämde och kände och tryckte hon, och sen körde hon med laserapparaten. Det är både skönt och lite läskigt. Ibland när det känns som hon tänker elda upp en, så försöker jag komma undan genom att åla och kråla lite. Fast då brukar hon ta från andra hållet liksom... Efteråt kändes det jättebra! Då satt jag i Camillas knä en stund, och pussade på henne. Matte berättade att jag inte brukar pussa på vem som helst, så Camilla skulle känna sig hedrad :-)

Och sen hittade jag korv på skrivbordet! Fick dock bara EN bit, lite snålt tycker jag. Matte fick förhållningsregler också, en sträckning är inte så farligt fast man måste låta det läka ut, och jag fick inte busa och springa och inte hoppa upp och ner i möblerna (men jag sover i sängen, så det så!!) och inte hoppa ut ur bilen själv och såna grejor. Vilken TUR att det inte är nån jakt i helgen!!

Inga kommentarer: