söndag, maj 04, 2008

Historien upprepar sig...

Nu har det gått så där lååång tid igen. Det har hänt massor av saker här hemma!
Mattes dator har gått sönder och är på datorsjukhuset i Malmö. Där finns bilderna från Game Bag Cup, så därför finns det inga bilder i förra inlägget...

För nästan två veckor sen var det jaktprov, fast jag fick inte vara med. På fredagen kom Jumjum och Mio hit och sov över. Fast först åkte vi till provplatsen och kollade läget och åkte vi hem till Melker & Bobby och lämnade våran röda bil där, för deras bil startade inte... Sen åkte vi hem och sov.

På lördagen var det sen jaktprov, och det var skittrist rent ut sagt. Jag fick sitta i bilen, visst - ut å kissa och dricka lite, men sen in i bilen igen. När provet var klart packade människorna ihop allt med racerfart, sen åkte vi till Jessica & Epson och så släppte dom bara av mig där och åkte sin väg?!?! Men HALLÅ!! Bobby fick följa med, men inte jag?? Fast det är rätt ok att bo där, man får springa på fältet och sova på Jessicas tempurmadrass.

Sent på söndag kväll kom matte och hämtade mig. Då LUKTADE hon. Jag känner igen lukten av valp... hmmm.... vad är på g att hända?! Den HÄR bilden fick jag också se


Usch nu börjar jag bli nervös.... vad är det som händer????


Ja sen har det varit långhelg, och matte har varit hemma i flera dagar. Första dan regnade det, då fick Bobby, Melker, Jumjum, Mio, jag och Pussel sitta i bilen hemma hos Jumjum. Kul?! Not... Sen fick vi springa en stund på ängen i ösregnet. Kul?! Det tyckte inte människorna :-)

Nästa dag var det fint väder, och då tränade vi tillsammans med Zäta och Tyson. Matte blev arg på Pussel för hon var dum och fattade ingenting.

En annan dag var vi ute på Revingefältet och träffade Akila och Daisy! Sen åt alla människorna pizza i Akilas hus. Melker ville inte ha nån mat så han fick mattes pizzarester. Det var gott sa Melker! Sen ville jag ligga i soffan men det fick jag inte.

En dag åkte vi till Arrie och träffade Ducken och Lipton och Gibli och Max och Melker och Bobby. Vi fick simma över den lilla sjön. Pussel var lite töntig, men sen simmade hon glatt.

Och det finns inte en endaste bild på allt vad vi har gjort eftersom datorn är på sjukhuset och alla bilderna ligger ju i datorn.......

Inga kommentarer: