måndag, februari 04, 2008

Storträning

Jag var med på storträning igår. Det kom jättemånga bilar till samma ställe, ett av våra jaktställen. Fast igår var där inga änder och inga fasaner. Eller jo det var det, fast det var ingen som sköt på dom. Jag stötte några fasaner (och en rovfågel!) men det var matte inte ett dugg glad för. Dom är konstiga, människorna...

Matte fotograferade lite, de allra yngsta (Ina och Zäta och Max) gjorde markeringar och linjetag och sen fick jag komma ut. Först fick vi hoppa lite staket (töntigt tycker jag - varför hoppa när man kan gå runt??) och hämta apportkastardummisar. Vissa (inga namn) såg inte nätet och slog mer eller mindre eleganta volter. Sen grillade människorna korv. Jag fick ingen korv. Ripa hade rosa täcke och hon fick tigga mackor! Men jag fick sitta i bilen...

När människorna var mätta skulle vi gå på linje! Zätas husse gick i mitten och sköt åt höger och vänster, och vi fick hämta både markeringar och dirigeringar. Fast ärligt talat - varför leta tennisbollar när det finns SORKAR?! Ähum... matte blev arg...

Människorna var nog jättehungriga för sen var det fika med kakor och bullar och sånt. Och vem fick sitta i bilen tror ni??? Jäkla skit faktiskt.

Sen åkte de flesta hem. Fast inte alla, för nu skulle Bobby, Truls, Lipton och Pussel träna, och Zäta & Max fick träna lite till. Stoppsignal och linjetag till olika ställen. Sen åkte vi hem och åt mat. Och vilade en liten liten stund.

Sen blev matte bjuden på middag, fast hon fick handla på vägen. Och så kan jag berätta att guacamole är farligt. Eller använd i alla fall väldigt mogna avokadosar. Och inga vassa knivar. Det kan bli blodigt annars. Dessutom kan guacamole-skålen gå sönder, och då får människorna ligga på köksgolvet och leta efter glasbitar.
Jag bara suckade djupt och gick in och somnade i soffan.

Max springer fort!







Nisse fick också komma ut och lufta sig. Fast att han är brun och vit.






Mio hoppar staket. Det var SVÅRT sa Mio. Nätet syns ju inte!!






Melker och Kita







Nyfikna människor! Vaddådå, jag letade ju sork på dirigeringen ju...

3 kommentarer:

Anonym sa...

go minus go...JAG hejar på dig, du e såå uppfinningsrik!Sorkar är ju som tennisbollar fast lite roligare. DU är min idol! Min matte varlite sur för hon säger att man kan "ta bort" röda näsor, rynkor o dubbelhaka o de´t borde din matte fixat på min mattes bild för din matte kan ju det där med foto...Hälsa din matte att min matte hade jätteskoj, fast jag var den enda som var gul,. Nejförresten, Carina hade en guling-fast den var snaggad odessutom jättesnabb, precis som ni svarta..Hmm hur vet din matte att det är just DU som hn får med sig hem?Du ser ju ut som Mio eller Bobby eller tja som vem som helst som är svart?Tur min matte har mig som är gul, för annars vet man aldrig var jag hamnat. Nu tyckerf min matte jag är oförskämd som skrivit på hela din sida,så ingen annan får plats. Hmpf...Puss på dej.Morris

Susanne sa...

Hej Minus!
Skulle du vilja hälsa & gratulera din dotter på 3-års dagen från mig?
Trulle

Annika och labradårarna sa...

Fixat, trulle! Jag gjorde en extra hälsning till allihopa med önskan om lycka och välgång och MASSOR av paket och godis :-)
Minusen