söndag, maj 20, 2007

Långhelg!

När det var långhelg häromveckan var matte hemma läääänge... i fyra dagar. Det är bra när hon är hemma, det är roligare så liksom!
Vi tränade massor de dagarna, så inte blev det några sovmorgnar för matte inte, hihi! Fast... jag fick inte vara med så mycket. Grrr... matte säger att det är för att jag LÖPER. Jaha, ska jag straffas för det?!
Jajamen sa matte, man FÅR INTE börja löpa igen efter fyra månader, det borde jag förstå... Äsch.... jag försökte ju bara flirta med Melker lite häromkvällen, var väl inte så farligt?!
Jo sa matte - det var PINSAMT för man FÅR inte hoppa ut ur bilen och trycka upp stackars Melker i en buske och sen börja veva på svansen sådär, sa hon.

Hursomhelst så blev STRAFFET att jag inte fick följa med nånstans nästan. Inte till Arrie, inte till Saxtorp. Och inte till Råå på 3-årskalas heller. Men PUSSEL, hon fick minsann följa med överallt. En dag skulle matte åka med Lena och Ducken till Danmark, och då fick Pussel åka till sin brorsa Mio. Pussel tyckte det var helt fantastiskt jättekul, och dom hade en SPIRALTRAPPA i huset. Fräckt sa Pussel och gick upp och ner och upp och ner och upp och ner och upp och ner! Och upp igen. En annan häftig sak var dom där barnen som bor hos Mio. Dom har massor med goda saker, sa Pussel. Och om man bara följer med dom och viftar och pussas lite så får man MASSOR med olika saker att smaka på. Hmmm....

Fast efter den dagen var Pussel jättetrött... och somnade mitt på gräsmattan när hon kom hem. FAST att vi andra var med och grillade, och jag fräste åt de påträngande pojkarna som var här på besök - för jag bestämde mig för att det var nog bäst att inte löpa längre.

Inga kommentarer: