lördag, januari 13, 2007

Ojojoj....ni skulle bara veta....

....hur mycket som har hänt sen jag skrev sist!! Det är massor det alltså. Jag har varit med ute och jagat många gånger, och det är sååå KUL!! Fasanjakter är roligast. Det är mest spännande, och det går SNABBT och man måste vara BEREDD. Hela tiden. Det säger matte också, hon är rent slut efter varje fasanjakt. Fast hon är inte beredd på fasanerna som jag är, hon är mer beredd på mej liksom.... Hehe...
Jag har varit på PROV också. Först fick vi vänta och vänta och vänta, jag gick med på linjen (fast i koppel) och det sköts och sprang hundar överallt. Till slut var det ÄNTLIGEN min tur. Då sprang jag först alldeles rakt över en hage och upp på en stenmur, precis som matte sa. Fast sen stötte jag en fasan som tryckte, och sen kom det en skadeskjuten fasan seglande. JAG TAR DEN, sa jag. Det skulle jag inte ha gjort, sa matte. Detsamma sa domaren... Äsch, sa jag.

Ja och så har det varit JUL. Då har jag träffat flera små barn, dom heter Anders och Elliot och Sofia. Pussel gillar Elliot. Väldigt mycket. Särskilt när han sitter i babysittern, han är på så lagom höjd då. Ansikte mot ansikte, liksom. Man får julklappar när det är jul. Och väldigt god mat hos "mormor"....

Och sen har det varit mer jakt, och lite träning nån gång med polarna då och då, och sen kom det nåt som heter Nyårsafton. Fast då fick jag och Peggy vara i Söderto (Pusslet och Sally var hos familjen Gydenius) för då var matte hos mina labradorpolare fast UTAN mig. Hela natten faktiskt. Skumt... Inte orkade hon träna dagen efter heller, suck...

Inga kommentarer: