tisdag, januari 24, 2006

Välkomna hit!

Hjärtligt välkomna till Minusens alldeles egen lilla cyberhörna!

Jag gillar snö! Vi var ute och busade på Revingefältet i helgen - jättehärligt! I lördags blev det bara en kortis, för människorna som var med frös. FRÖS?! Sickna veklingar... De skyllde på att det blåste. Pusselvalpen och jag och vår kompis Melker hade i alla fall jättekul, så länge det varade.
I söndags gjorde människorna ett nytt försök, då fick vi dessutom sällskap av våra kompisar Saga och Ronja. De ser ut ungefär som vi, lika svarta fast de har längre päls. Ronja fick snö mellan tårna hela tiden för hon har så mycket hår där... Det var riktigt häftigt, vi gick och gick (nåja, vi SPRANG mestadels) och en gång lyckades jag lura iväg Pusslet så att hon var helt försvunnen! Matte ropade och visslade, sen kom Pusslet springande från helt fel håll, hehe :-))
Efter nån timmes promenad hade människorna lite olika åsikter om hur man hittade tillbaka till bilarna, men det struntade jag i. Och mycket riktigt, efter ett par timmar var vi tillbaka på rätt stig igen. Människorna pratade något om nyttig motion att pulsa i orörd lössnö, men jag lyssnade inte så noga faktiskt. Solen sken, det luktade gott i skogen och vädret var härligt, so what!!


Det här är mina ungar, två av dem alltså. Mio till vänster, och Pussel till höger. Och så farsan Harry i mitten! Här är de nog så där 10 månader gamla ungefär. Jädrans busfrön :-) Fast rätt så mysiga i alla fall...

Inga kommentarer: