onsdag, januari 25, 2006

Onsdagstankar...

Idag är det onsdag, och det är fortfarande massor av snö... Jag tycker det är jättekul, matte är inte riktigt lika förtjust faktiskt. Matte tycker det kan töa bort tills helgen, så vi kan komma igång och börja träna igen, men det kan vi nog glömma... Mig gör det inte så mycket, jag SPRINGER gärna fler kuliga turer på Revinge utan några större krav och så ;-)

Pussel hade avslutning på sin lydnadskurs häromdagen. Inte för att JAG tycker hon har blivit nåt bättre inte, menmen. Hon biter mig fortfarande när hon vill leka. Igår tänkte hon ta en liten pappersbit som jag vaktade. Då blev jag ARG. Ha! Som straff så tog jag den rosa plyschkaninen som Pussel fick på kursavslutningen och bet av nosen på den. Sen ville jag ta med kaninen på promenad också, men det fick jag inte för matte...
Det här är jag på Ivösjö-jaktprovet i höstas! Det blåste jättemycket så jag hörde inte riktigt vad matte sa. Eller rättare sagt, jag tog det som en ursäkt för att göra saker "my own way" liksom. Det går myyycket fortare och enklare än om matte ska stå och skrika och vissla och ha sig, men mattar har liksom svårt att fatta det ibland...

Egentligen var jag alldeles för olydig för att vara i elitklass men den trevliga domaren Anita gillade mig så mycket att jag fick ändå ett tredjepris!

Inga kommentarer: