torsdag, juni 18, 2009

Jodå - jag lever!!

Nu är jag tillbaka i cyberspejs. Mattes dator har varit hos doktorn igen, men nu är den tillbaka. Ska vara som ny. Alltså skalet är detsamma, men innanmätet är nytt. Allt! Jaja, vi får väl se hur länge det varar... Så nu kan jag blogga igen. Fick iofs låna en pc av Melker, men jag kan liksom inte med såna apparater...

Matte har varit i Utomlands. Där var det varmt. Och massor av stenar. Människorna var alldeles fascinerade över ett hål i taket t ex. Konstiga människor! Är det inte bättre med hus som det inte regnar in i?! Just detta med hål i heter Pantheon, sa matte. Dom åt god mat också, när dom inte tittade på stenar och kyrkor och kolonner och pelare och tempel. Pizza med fyra sorters ost på, eller spagetti med hela bläckfiskar. Jag gillar spagetti. Jag tror jag gillar bläckfiskar också faktiskt. Men jag fick ju stanna hemma, som vanligt. Jag bodde mest hos min mormor, där kan man hitta mycket mums ute i annexet, där dom stora djuren bor.

Jaa, vad har vi gjort mera?! Ja sen så var dvärgen på working test i Kalmar. Jag fick inte följa med. Kanske är det för att jag nästan vann Smålandsmästerskapet i elitklass! I alla fall om man räknar bakifrån... "Aldrig mer" sa matte. Äsch. I alla fall så fick Keela åka på wt, och hälsa på hos mammas pappa och Brita. Där man får så mkt god mat! Keela hade fått en hel paket korv berättade hon. Ja och så fick hon 78 poäng och kom på delad andraplats!! Poängen var 16 (en båt på stranden? Ska bara kolla i den först) -18 (en liten skak efter klockren markering i vatten) -18 (utmärkt närsök med en taskig avleverering) -10 (missade helt första enkelmarkeringen av två... såg inte skytten (klantkeela alt klantmatte)... dirigering hmmmm....) - 16 (missade första enkelmark, matte blåste stopp o närsök, spikade nr 2). Matte var nöjd och Keela var glad!

Annars är det ungefär som vanligt. Vi tränar lite och matte jobbar mycket. Fast nu har skolavslutningen varit så det är lugnt och tyst på mattes jobb, och kanske behöver hon inte jobba så mycket då mer?

Inga kommentarer: