lördag, januari 31, 2009

En summering av januari

Jag har haft lite ont i benet, så januari har inte varit så himla kul precis. Gå i koppel, jättekul. Inte. EN endaste jakt har jag fått vara med på. Och hur bra gick det?! Inte alls... Det var SKITKUL och jag sprang och jagade skammade fasaner och det var såå kul. När jag skulle få följa med ut på nästa drev så var jag tvärhalt. Igen. Då blev matte inte glad. Sen fick jag åka till Tant Kerstin. Hon klämde och kände och sa att det var ett inflammerat muskelfäste. Piller, massage och liniment. Och återbesök nästa vecka...

Matte lånade hit Bobby för första jakten i januari. Och eftersom hans husse bara jobbar och jobbar så blev Bobby kvar hos oss i tre veckor. Han trängs i min säng, och tacklar alla genom grinden när han ska ut på promenad, den drummeln. Men för övrigt har det varit helt ok att han har bott här. Ja förutom att han har tagit MIN plats på jakterna då alltså...

Vad har mer hänt i januari? Tja, vi har sprungit på Revingefältet (ja inte jag då alltså, eftersom jag mest gått i koppel...) i mörkret på kvällarna, och vi har tränat. Eller inte precis just jag, dom andra har tränat. Mest dvärgen. Förstår inte varför det ska vara sånt klemande med den där?! Dessutom har hon vuxit om både mig och Pusslet på höjden, suck...

En dag på träningen i hästhagen så gick matte ner sig i bäcken. Mattarna trodde bäcken var frusen, trots att det rann vatten i mitten. Är dom rent dumma eller?? Isen höll två steg, men inte det tredje. Först ena foten, som fastnade i bottenleran... När matte skulle dra upp den så gick den andra också igenom. Mattes sk träningskompisar skrattade så dom grät. Keela tyckte det var mest pinsamt sa hon. Sen var träningen slut för mattes fötter var kalla och blöta. Kängorna tog typ fyra dygn att torka!

Ja sen har Mio - min son - bott här, först en vecka och sen en vecka till. Hundar kan inte åka skidor, säger hans människor. Trams. Såklart dom kan!!

Inga kommentarer: