fredag, augusti 22, 2008

Augusti i sammandrag

En dag åkte vi till våra kompisar på Svenstorp och tränade och fikade. Då låste matte in bilnyckeln i bilen. Gissa vem som satt i bilen då?! Jo JAG naturligtvis. Och Dvärgen. Matte fick låna labradårgrabbarnas bil och åka hem och hämta reservnyckeln. Gissa om bilen var varm och igenimmad när hon ÄNTLIGEN kom tillbaka...!!
På vägen hem hämtade vi upp Pussel som varit hos Mio & Jumjum. Och när vi körde hem över Örtofta så krockade matte med ett rådjur! Det small jätteläskigt i bilen. Matte vågade inte slå ihjäl rådjuret med en yxa som händelsevis låg i bilen, och det stannade en annan bil men killen där var ännu mer tafatt än matte så rådjuret hann kvickna till och studsa iväg... Så det blev telefon till polisen och eftersök och sånt trist.
Och bilen blev bucklig lite här och var och ena lyktan pekade upp i himlen. Så bilen fick åka till plåtverkstaden i Malmö. Under tiden fick vi först åka i mattes mammas bil, och sen fick vi låna en jättebra Toyota modell 1985 av Sharon & Daisy, den gick jättebra (fast inte så fort).

Jag har varit i Kalmar också. Fast jag fick åka tåg dit och det var inte så särskilt kul faktiskt. Det var läskigt att gå på och av faktiskt... Man får väldigt god mat hos mammas pappa och Brita, korv och fläskfilé och potatis och sås och sånt gott!! Sen åkte vi till Ostkusten-provet och jag skulle starta i elitklass, och det kanske vi inte ska prata så mycket mer om. Jag markerade alldeles lysande och sökte vääldigt bra i vassen - ett stort tungt sök som passade mig super!! Matte tyckte jag skulle sökt lite mer på land men va f-n - var tror ni ankorna gömmer sig?? Dirigeringarna behöver vi inte prata om. Jag tycker inte det ska vara dirigeringar på jaktprov. Bara sök och markeringar.

2 kommentarer:

Darwin sa...

Anm: Min förvirrade husse lämnade inlägget på fel ställe - min kommentar om dirigering skulle varit p detta inlägg...

Annika och labradårarna sa...

Äh det gör inget :-) Huvudsaken är ju att du har samma inställning som jag!! Diringering ÄR fånigt. Man hittar dom ändå på fritt sök....
//Minus Finus