onsdag, november 24, 2010

Ännu ett A-prov vinderklasse i Danmark!

Söndag morgon var det tidig uppstigning - samling på Saltofte Gård på Själland kl 8.00, nära Svebølle (då vet ni precis var det ligger, va?), knappt två timmars färd hemifrån.
När jag kommit fram konstaterade jag plötsligt att jag hade nästan ingen luft i ena bakdäcket!! Inte läge att göra nåt då, bara hoppas att det efter dagen skulle räcka till närmaste mack...
Dansk morgenmad serverades (självklart inkl en "lille en") och jag lyckades med konststycket att dra nr 1. Vi var 10 startande och två domare, och delades i två grupper. Alla hundförare och drivare åkte på en stor öppen vagn, och skyttarna i en egen. På första såten delades vi fem i två, nr 4 och 5 fick stå lite åt sidan - och där kom fåglarna... så de två fick sina första apporter :-)

forts följer.....

2 kommentarer:

Cinna sa...

Ser framemot den ;)
Duktiga är ni du och din Keela...
Kram Kram

Anonym sa...

ja, nu är jag bra nyfiken
Kramar